Content

Vanuit mijn bedrijf Blog Heroes, lever ik dagelijks content voor verschillende websites, tijdschriften, videokanalen en op social media. Ik sta altijd open voor nieuwe samenwerkingen, losse opdrachten, maar heb zelf met een paar outlets vaste afspraken:

  • Emerce GEAR (tijdschrift – oplage 11.000, website 1,2 miljoen views en 300.000 unieke bezoekers per maand). Bij Emerce heb ik de functie Chef Gear.
  • Media Totaal (Home Entertainment tijdschrift – oplage 25.000 + website)
  • PCM Magazine (computertijdschrift oplage – 30.000 + website)
  • HVT (Hifi magazine – oplage 8.000)
  • Interface (muziektechtijdschrift – oplage 11.000 + website)
  • Gooisch als Lifestyle (Glossy – oplage 60.000)
  • Radar+ (consumententijdschrift – oplage 50.000)
  • Beste Product.nl (consumentenwebsite)
  • Sandervanderheide.nl (mijn eigen blog met 900 tot 90.000 views per artikel)
  • Mijn YouTube-kanaal (met gemiddeld 3000 tot 33.000 views)
  • sandervanderheide.nl – mijn facebookpagina

Artikelen

Ik schrijf voornamelijk reviews, achtergrondartikelen, organiseer multitesten, beschouwingen, ’how does it work’ en soms ook interviews. Natuurlijk gaat dit vaak over pro-audio, high end audio of consumentenaudio. Maar consumentenelectronica, fotografie, film- en boekrecensies, komen steeds vaker aan bod.

Als het om gadgets, techtrends en innovatie gaat, toon ik graag het effect van bepaalde ontwikkelingen op onze cultuur en laat zien wat we de komende jaren kunnen verwachten.

Blogs

Een blog is niet altijd hetzelfde als een tijdschriftartikel (hoewel veel tijdschriftartikelen van mijn hand weer op het net terecht komen), ik zie het meer als één van de belangrijke tools van een influencer. Ik blog nu ruim 10 jaar en heb gemerkt wat een impact dit kan hebben.

Alhoewel het effect vaak moeilijk is te voorspellen, kan het tijdstip, de toon, de lengte en de website waar je deze plaatst, cruciaal zijn.

Fotografie

Zoals het schrijven van artikelen is ontstaan door de vraag naar mijn mening over bepaalde producten, is het fotograferen ontstaan uit de behoefte aan goed beeld bij de artikelen. Als er lifestylefoto’s bij een techproduct ontbreken, als er geen productfoto’s voorhanden zijn, als de setting of het onderwerp tijdens een interview te mooi voor woorden is, als er proeffoto’s gemaakt moeten worden om een camera te testen en daarop volgend kwamen de losse opdrachten.

Video

Ik heb het geluk om af en toe te beschikken over een redelijk budget en een groep bevlogen professionals om me heen. Je moet echter altijd blijven beseffen wie je publiek is en hoe het resultaat bekeken zal worden. Een item voor TV, een gesponsorde video, een interview met een 360gradencamera en soms maak ik snel een simpel filmpje met een smartphone en levert me dat soms 80.000 views op, ook hier zijn vorm en kanaal bepalend.

Vertalingen

Alleen Engels-Nederlands en voornamelijk technische teksten. Als ik in een vertaalde recensie ‘zachte koepel tweeter’ lees, gaan de haren in mijn nek rechtovereind staan. Zo kan de ondertoon in een vertaling een product breken of maken.

Social media

Iedere tweet, ieder facebookbericht, een update op Linked-In, elke foto op Instagram, is bij mij een overwogen keuze tegenover het overstelpen van loze info waarvan je hoopt dat iets blijft hangen.